با حضور استاندار یزد در نشست سازمانهای مردم نهاد جوانان استان یزد:

از دانش آموزان ممتاز استان در المپیادهای مختلف کشوری و جهانی و دستگاههای ممتاز در امور جوانان تقدیر شد


یزدفردا "استاندار یزد با تاکید بر نقش ارزنده سازمانهای مردم نهاد در جامعه، یکی ازفلسفه های تشکیل سمن ها را ارائه کارهای جمعی دانست و تاکید کرد: تزریق روح نشاط و شادابی در جامعه، شناسایی و شکوفایی استعدادها و فراهم نمودن زمینه های انسجام ملی و اتحاد اسلامی از جمله ظرفیتها و توانمندی های سازمانهای مردم نهاد است.
به گزارش یزدفردا :بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا فلاح زاده در نشست سازمانهای مردم نهاد جوانان استان یزد که در محل سالن اجتماعات فرهنگیان برگزار شد با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه مبارک رمضان و گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر، با اشاره به تشکیل سازمانهای مردم نهاد گفت: یکی از فلسفه های تشکیل سمن ها ارائه کارجمعی است و خداوند نیز کارهای جمعی را دوست دارد.
استاندار یزد با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر انجام کارها و عبادات به صورت جمعی، به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: یکی از دلایلی که زمینه های پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در برابر حکومت جبار و طاغوت پهلوی فراهم آورد قیام گروهی و جمعی مردم بود. وی همچنین با اشاره به دوران دفاع مقدس، انجام کار جمعی را در کنار رهبری مدبرانه و حکیمانه امام راحل عظیم الشان، سازمان و ساختار و مدیریت و برنامه از جمله دلایل موفقیت رزمندگان اسلام عنوان کرد.
فلاح زاده با اشاره به ویژگی های کارگروهی خطرنشان کرد: ایجاد اخوت، اتحاد، برادری، محبت و ارتباط میان قلوب باید در انجام کارهای گروهی مدنظر قرار گیرد.
وی با بیان این که باید کارها برای خدا و براساس تقوای الهی و خلوص نیت صورت گیرد، به ساختار و سازمان تشکلها اشاره کرد و اظهار داشت: سرمایه انسانی متعهد و توانمند در کنار مدیریت صحیح، خوش تدبیر و برنامه ریز می تواند موفقیت یک تشکل را فراهم آورد.
استاندار یزد با بیان این که سمن ها می توانند در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و عمران و آبادانی میهن اسلامی نقش سازنده و موثری را ایفا کنند اظهار داشت: تزریق روح نشاط و شادابی در جامعه، شناسایی و شکوفایی استعدادها و فراهم نمودن زمینه های انسجام ملی و اتحاد اسلامی از جمله ظرفیتها و توانمندی های سازمانهای مردم نهاد است که باید از آن به نحو شایسته بهره گیری شود.
فلاح زاده با بیان این که سازمانهای مردم نهاد تشکیل شده تا باری از دوش مردم و دولت برداشته شود و در این راستا نیز اقدامات خوبی صورت پذیرفته است ادامه داد: پرهیز از نگاه دوگانه به سمن ها و بها دادن به قابلیت های آنان، روان سازی تشکیل این سازمانها، حمایت حقوقی، قانونی و مادی و واگذاری امور در عرصه های مختلف به سمن ها، بسترسازی و عدم نگاه امنیتی به این تشکلها، شناسایی بهترین و کارآمدترین سازمانهای مردم نهاد و حرکت دادن سایر سمن ها به سمت روش آنان از جمله اقداماتی است که می تواند در شکوفایی هر چه بیشتر تشکلهای مردم نهاد موثر باشد.
در ابتدای این نشست نمایندگانی از سازمانهای مردم نهاد سازمان ملی جوانان به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.
گفتنی است پیش از این نشست، هفدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست استاندار یزد و با حضور مدیران دستگاههای اجرایی در محل سالن کنفرانس مجتمع فرهنگیان برگزار شد.
در این نشست پیرامون جمع بندی و ارائه گزارش از آخرین وضعیت سامانه اوقات فراغت و ارائه و تصویب برنامه های مشارکت اجتماعی جوانان بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت و تصمیمات لازم اتخاذ گردید. همچنین در این نشست از دانش آموزان ممتاز استان در المپیادهای مختلف کشوری و جهانی و دستگاههای ممتاز در امور جوانان تقدیر شد.     

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا